A marketing elsődleges célja kétségkívül egy termék, illetve egy szolgáltatás értékesítése. Azonban a gyógyászati területen a reklámtevékenység nem áll meg ennyinél: fontos a magasfokú bizalom kiépítése is. Nézzük, mik azok az alapvető fogászati marketing módszerek, amelyeket a praxisod fellendítése érdekében elvégezhetsz.

 

 

1. Részvétel a helyi közösségi életben

Az egyértelmű, hogy a fogászati praxisok természetükből adódóan lokális vállalkozások. Ez – néhány szélsőséges esettől eltekintve – azt jelenti, hogy a páciensek nem utazzák át a fél országot egy-egy rendelő felkeresése érdekében.

Épp ezért érdemes aktívan bekapcsolódni a helyi közösségi életbe, részt venni a települési rendezvényeken (például szűrővizsgálatokkal), csatlakozni aktív média oldalakhoz.

2. Aktív közösségi média jelenlét

Ha már szóba került a közösségi média: a virtuális platformok tökéletes helyszínei a településen, vagy legalább a környéken élők összekovácsolásának. Ezen túl a közösségi oldalak arra is lehetőséget adnak, hogy új ügyfeleket érj el, illetve a meglévő pácienseiddel erősítsd, építsd a kapcsolatot.

Az aktív kommunikáció mellett a praxisodat érintő információkat is megoszthatsz ügyfeleiddel, de akár a véleményüket is kérheted a vállalkozásod jobbá tétele érdekében.

3. Brosúrák, szórólapok

Ahogyan a fentiekben is említésre került, egy fogorvosi rendelő marketing szempontból mindenekelőtt lokális szinten érdekelt. Ez a tudás egyébiránt már önmagában üzleti előnyt jelent, hiszen tisztában vagy a célközönségeddel.

Erre való tekintettel érdemes a rendelő vonzáskörzetében élő embereket az úgynevezett offline marketing eszközök segítségével is felkeresni. Mik lehetnek ezek? A fogorvosi praxis kapcsán célravezetők a nyomtatott céges marketing anyagok, úgymint a brosúrák, szórólapok, prospektusok, felhívások.

4. Weboldal

Talán nem is szükséges külön hangsúlyozni, hogy a 21. század vállalkozásának elengedhetetlen részét képezi a céges honlap. Ez egyrészt alapvető információkat nyújt a rendelőről (cím, telefonszám, rendelési idő), másrészt segíti a már fentebb is említett bizalomépítést.

Mára az ügyfelek sokkal öntudatosabbak lettek, szeretnének minél több információhoz jutni, véleményeket olvasni, általánosan tájékozódni a szolgáltatásokról.

5. Céges blog

Nem kizárólag a marketing stratégia részeként (noha az sem elhanyagolható szempont), de az ügyfelekkel való szoros kapcsolattartás érdekében is kifizetődő a céges blog vezetése. Az előző pontban megállapítottuk, hogy a weboldal alapvető fontosságú. Ám, ha el szeretnéd kerülni, hogy honlapod statikus legyen, úgy elengedhetetlen az időről-időre történő frissítés.

Ennek pedig kitűnő eszköze a blog, mely olyan jellegű publikációknak nyit teret, mint az akciók, nyílt napok, ingyenes szűrések, stb. közzététele. Egy céges blog vezetésében óriási potenciál rejlik, mely végső soron segíti a kapcsolatépítést az ügyfelekkel.

6. Konkurenciaelemzés

Régi, ám a mai napig jól működő marketing eszköz: nézd meg, mit csinál a versenytársad, és csináld egy kicsivel jobban. Mik azok a területek, amiket a konkurencia nem fed le, ám piaci kereslet lenne rá? Gyenge a közösségi médiakommunikációja? Szentelj több időt a közösségi platformoknak. Nem ad teret az ügyfelek véleményének? Te fektess rá hangsúlyt. Meglepő, de néhány egészen egyszerű trükkel könnyedén szerezhetsz versenyelőnyt a konkurenciáddal szemben.

Kérdezd meg a pácienseidet a közösségi médiában, illetve egy e-mail kampány részeként, hogy melyek azok a területek, ahol szívesen látnának változást a vállalkozásod kapcsán.

Az IMC (International MEDICAL Communication) szakemberei teljes körű marketing megoldásokat valósítanak meg fogászatoknak, klinikáknak és más egészségügyi intézményeknek egyaránt. Az IMC csapata jól ismeri a magyarországi egészségügyi marketing elvárásokat és a több éves szakmai tapasztalatuknak köszönhetően ezeket sikerrel is alkalmazzák.

Ingyenes személyes találkozó keretében felmérik, hogy mi lenne a legoptimálisabb megoldás a marketing célok megvalósításához.

 

A Dentalapro csapata ezúttal a fogbeültetéssel foglalkozó fogorvosok munkáját és pácienseik gyógyulását, megelégedettségét elősegítő eszközről a stabilitásmérőről kérdezte dr. Tamás Hilda implantálásban jártas fogszakorvost.

 

A Denti® Implantációs Rendszerek történetében a megújulás, a folyamatos kutatás és fejlesztés a legfontosabb tényező. Az utóbbi időben egyre hangsúlyosabban merült fel egy, az implantációs rendszergazda és orvosaink sokéves tapasztalatára támaszkodó központi gyakorlati oktató központ létrehozása. Örömmel tájékoztatom a tisztelt kollégákat a budapesti Denti Implant Center gyakorlati oktató központunk megnyitásáról.

 

Új korszak kezdődik a lézerfogászatban, de csak annak aki:

  • az elsők között szeret lenni
  • az élvonalban szeret lenni
  • kényelmesebb beavatkozást szeretne pácienseinek nyújtani
  • gyorsabban szeretne kezelni
  • nem szívesen küldi el páciensét máshoz lézeres kezelésre
  • ki szeret tűnni a kollégái közül

Annak, aki magyarként először látogat ki az IDS-re, sokkolóan hathat a több százezer látogató, a nagyobb bevásárlóközpont méretű helyszín és a milliónyi termék, amelyet a világ minden tájáról érkező kiállítók kínálnak. Ami a korábbi évekhez képest a legnagyobb változás, az az értékesítés teljes hiánya. A nagyobb és a kisebb márkák is csak bemutatni szerették volna a legújabb termékeiket, fejlesztéseiket. Volt olyan kiállító, aki a szabadalmát szerette volna eladni úgy, hogy terméket nem is gyártott hozzá!

 

1. oldal / 2